Hvad er ideen?
I Inpersona arbejder vi ud fra tre overordnede værdier i alt, vi foretager os.

Personlig udvikling // Sammenhold // Inklusion
I Inpersonas kerne ligger overbevisningen om, at vi gennem vores aktiviteter kan forme og danne mennesker – via levende rollespil kan man nemlig møde, samt udfordre, sine personlige begrænsninger på en tryg og spændende måde. Her lærer man både af sig selv, men i ligeså høj grad i samspillet med andre, der roser, konfronterer og vigtigt af alt, spejler sig i hinanden. Vi vil i så vid udstrækning som muligt sikre alle deltagelsesmulighed uanset økonomi, køn og sociale, fysiske og mentale udfordringer – denne sætning har i hele Inpersonas levetid fulgt foretagendet og gør det fortsat.

Rollespil som drama // En god historie
Rollespil er en dramatisk disciplin og i tæt familie med teater og skuespil. Vores intention er at opsøge og bruge det bedste fra de forskellige discipliner for derefter at kombinere det på nye måder: rollespillets uforudsigelige improvisation kan forsøges sammensmeltet med en teaterforestillings urokkelige plot, og både rekvisitter og forskellige dramatiske virkemidler, som f.eks. en fortællerstemme eller dunkle lyseffekter, kan alt sammen sættes sammen og rives fra hinanden igen på hundredvis af forskellige måder. For os er der ét mål, og det er at skabe en historie, som man længe efter vil huske og mindes med både glæde og spænding. Det er den historie man som voksen mindes med et smil på læben på en tur gennem skoven, eller det klare minde om en scene der vækkes af en forårsduft. Det er den historie der brænder sig så fast, at man mange år efter spørger gamle venner ”dengang vi var sortelvere hos Inpersona, kan du huske det?” – og det kan de selvfølgelig godt.

Udfordre traditionerne // Nytænke måden man tænker ”rollespil” // Skyd efter månen!
Vi arbejder altid på at gøre både vores undervisning, vores rollespil, vores aktiviteter og vores forening bedre: det vi vil er kort sagt at give de vildeste oplevelser på en måde, verden ikke har set før. Det gør vi ved at være åbne, lyttende og indstillede på altid at prøve nyt, så det uprøvede kan blive den næste succes. Vi vil gerne nytænke måden, man tænker rollespil på, for rollespil er nemlig ikke kun orker og elvere i den mørke skov, og derfor sigter vi efter, at udfordre ellers velkendte traditioner og ”sandheder” i forståelsen af begrebet rollespil: når mel og fuglekorn er de gængse redskaber for at kaste magi, kan det så gøres smartere? Kan orker være andet end onde og ubehagelige? Lad os gøre det anderledes! Kan man bruge lyd, lys og computereffekter i rollespil? Hvorfor ikke! Når vi får en anderledes ide om, at rykke vores rollespil ind på de skrå brædder for at få en teatertrup op at stå, så afskriver vi den ikke bare; måske bliver det en realitet, måske gør det ikke – men ligegyldigt hvad skyder vi efter månen og gør vores bedste for at omdanne ideer til realiteter.